جدول محتوا

اجاق گاز فردار

خصوصیات اجاق گاز فردار آشپزخانه 

 

اجاق گاز فردار :در اين مطلب خيلي سريع به سراغ مواردي که بايد در هنگام خريد اجاق و فر ( اعم از گازي و برقي و روميزي و ايستاده ) در نظر داشته باشيم مي رويم. بدون شک داشتن اطلاعات کافي پيش از خريد هر وسيله اي ، راهگشا و تسهيل کننده در امر انتخاب خواهد بود. از آنجايي که اجاق ها قيمت نسبتا بالايي دارند و ورودشان به منازل براي سالهاي طولاني خواهد بود لذا لازم است در انتخاب اجاق و فر خود نهايت دقت را داشته باشيم.

تعداد و اندازه سر شعله ها:

گازها در هر انواعي که باشند ، بين يک تا شش شعله دارند. هرچه تعداد شعله هاي آن ها بيشتر باشد، از نظر اندازه بزرگ تر بوده و فضاي بيشتري را در آشپزخانه شما اشغال مي کنند. سر شعله هاي آن ها نيز معمولاٌ در سه سايز بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد که متناسب با اندازه ظروف آشپزي و حجم غذا، مي توان به دلخواه از هر کدام استفاده نمود. کيفيت و مواد بکار رفته در سر شعله ها بسيار اهميت دارد زيرا تمام متعلقات حساس اجاق ، در زير همين قسمت تعبيه مي شوند.

صفحات روي سرشعله ها:

اين صفحات که غالباً از جنس چدن ساخته مي شوند ، باعث پخش يکسان و يکنواخت حرارت مي شوند. برخي صفحات هم از جنس مفتول بسيار محکم هستند که قابليت تحمل فشار و دماي بالا را دارند.

فندک:
اجاق گاز فردار :در بسياري از گازها يک فندک کلي براي تمام شعله ها و فر تعبيه شده است. در بعضي گازهاي جديدتر نيز براي هر شعله، فندک جداگانه اي در کنار آن قرار داده شده است. اين ويژگي براي مواقعي که از يک شعله کمتر استفاده مي کنيد مفيد است زيرا سيستم جرقه آن ، کمتر مستهلک مي شود.

ترموکوپل:

يکي از مهمترين قسمت هايي است که براي بالا رفتن ايمني اجاق، در نظر گرفته شده است. اين ويژگي سبب مي شود در صورتي که گاز به دليل وزش باد، سر رفتن مواد غذايي و … خاموش شود، جريان گاز نيز قطع شده و در فضا منتشر نشود. کيفيت ترموکوپل و ميزان حساسيت آن از موارد بسيار مهم در انتخاب گاز است.

قفل کودک:

در خانه هايي که کودک بازيگوش دارند ، اين ويژگي بسيار پر رنگ و ضروري به نظر مي آيد . با فعال کردن قفل کودک مي توان اطمينان خاطر داشت بچه ها نمي توانند گاز را روشن ، خاموش و يا دستکاري کنند.

تايمر:

اجاق گاز فردار :برخي اجاق ها و فرها از اين قابليت برخوردارند. اين کليد ها معمولا بر روي صفحه کليد گاز قرار گرفته و مي توان با چرخاندن آن و قرار دادن بر روي يک زمان مشخص، تعيين نمود که سر ساعت معيني زنگ بزند.
با استفاده از اين قابليت ديگر نگراني درباره سوختن يا ته گرفتن غذاها يا خوراکي هاي داخل فر، وجود ندارد. در برخي گازها بعضي شعله ها هم تايمر داشته و فقط با تنظيم آن روشن مي شوند. پس از اينکه تايمر به پايان زمان خود رسيد، شعله گاز هم خاموش مي شود که اين ويژگي علاوه بر راحتي در پخت و پز ، کاهش هزينه هاي مصرف انرژي را هم به دنبال دارد.


نمايشگر ديجيتالي:

اين ويژگي در اجاق هاي مدرن تعبيه شده که در واقع مکمل تايمر مي باشد. بطور کلي وظيفه اين نمايشگر ، نشان دادن ساعت يا زمان باقي مانده پخت غذا مي باشد.

موتور جوجه گردان:

اجاق گاز فردار :اين موتور داخل محفظه فر اجاق ها تعبيه شده و مي توان با استفاده از آن حتي مرغ کامل را هم به راحتي طبخ و بريان کرد.

محفظه گرمخانه:

وجود چنين محفظه اي در اجاق ها يک ويژگي خوب به حساب مي آيد . در اين محفظه مي توان غذاهاي پخته شده را تا زمان سرو شدن گرم نگه داشت.

گريل:

اجاق هايي که مجهز به گريل هستند مي توانند بوسيله اين قابليت غذاها را گريل و برشته نمايند.

سيستم خود تميزکننده حرارتي:

اجاق گاز فردار :اين سيستم با بالا بردن زياد دماي داخلي فر، چربي ها و آلودگي ها را به لايه نازکي از خاکستر تبديل مي کند که سپس پاک کردن آن ها با يک دستمال مرطوب بسيار آسان مي شود. امروزه اين سيستم ها با عناوين مختلفي مانند خود تميز کن پيروليتيک يا کاتاليزوري در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن ها همان از بين بردن رسوبات مواد غذايي با استفاده از حرارت بسيار بالا است.
در سيستم هاي خود تميزکن کاتاليزوري، رشته هاي کاتاليزوري آلودگي ها و چربي ها را به خود جذب مي کنند. سپس اين آلودگي ها با حرارت بسيار بالاي ايجاد شده، از اين رشته ها جدا مي شود و شما قادر خواهيد بود تا آنها را بطور کامل از اجاق خود جدا نمائيد.

پايه هاي قابل تنظيم:

پايه هاي بعضي از اجاق ها از لحاظ ارتفاع قابل تنظيم بوده که مي توان متناسب با شيب آشپزخانه و قدخودمان آن ها را تغيير دهيم.

سبدهاي قابل جابجايي:

اجاق گاز فردار :اين ويژگي براي خانه هايي که متراژ کمتري دارند بسيار مناسب است. در داخل فر بعضي از گازها قسمتي وجود دارد که براي استفاده بهينه از فضا مي توان ظروف ادويه، روغن ها و … را داخل آن ها قرار داده و نگهداري کرد تا در مواقعي که براي طبخ غذا به آنها نياز داريم، مورد استفاده قرار دهيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر