جدول محتوا

تعمیر اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز چه زمانی نیاز است ؟

تعمیر اجاق گاز :هر آشپزخانه خانگی به یک اجاق گاز با کیفیت برای اشپزی نیاز دارد.اجاق گاز یک وسیله ضروری است که به خانواده شما غذاهای گرم و دلچسب می دهد. اگر اجاق گاز برود ، غذاهای دوست داشتنی ناپدید می شوند.

بنابراین ، اگر مشکوک هستید که اجاق شما دارای نقص است ، به خدمات تعمیر اجاق گاز نیاز دارید. برای شناسایی و حل مشکلات باید با یک تکنسین تماس بگیرید. سرویس منظم اجاق گاز شما بسیار مهم است.

تعمیر اجاق گاز :در حالی که بسیاری از نشانه های مختلف وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بدانید آیا وسایل گازسوز شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارند یا خیر ، هنوز هم بسیار مهم است که دفترچه راهنمای مالک خود را بخوانید تا ببینید زمان مناسب برای معاینه چیست. اکثر لوازم خانگی از شما می خواهند که هر ۱ تا ۲ سال یکبار معاینه شوید ، اما این در مارک های مختلف متفاوت است. اگر برای تعمیر وسایل خود به کمک نیاز دارید ، سعی نکنید آنها را به تنهایی تعمیر کنید. تلاش برای تعمیر دستگاه گاز بدون آموزش مناسب بسیار خطرناک است و به هیچ وجه توصیه نمی شود. در زیر لیستی از چیزهای مختلف است که باید در مورد آنها فکر کنید که آیا زمان تعمیر و نگهداری فرا رسیده است.

در زیر پنج نشانه واضح وجود دارد که نشان می دهد شما برای تعمیر اجاق گاز خود به یک شرکت احتیاج دارید ، بنابراین خانه خود را ایمن نگه دارید.تعمیر اجاق گاز

  • رنگ شعله

آیا می دانید که فقط با رنگ شعله می توانید تشخیص دهید که مشکلی در اجاق گاز شما وجود دارد؟ آبی نشان می دهد که همه چیز خوب است در حالی که قرمز یا زرد زمان تعمیر و نگهداری است. اگر از کوره گازی استفاده می کنید که دارای شعله در داخل شومینه است ، شعله های زرد یا قرمز ممکن است قرمز و زرد به نظر برسند و معمولاً فقط برای ظاهر استفاده می شوند و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.تعمیر اجاق گاز

 

اگر بوی گاز در سراسر خانه یا مواد شیمیایی قوی را احساس کردید ، وقت آن است که برای تعمیر و نگهداری تماس بگیرید. این بسیار خطرناک است و برای شما مهم است که اطمینان حاصل کنید که کاری انجام نمی دهید که باعث ایجاد شعله می شود ، مانند سیگار کشیدن ، روشن کردن کبریت یا استفاده از وسایل الکترونیکی. اطمینان از اینکه هر چیزی که می تواند از گاز استفاده کند خاموش است نیز بسیار مهم است.

  • خرابی مشعل

 

اگر متوجه شدید که مشعل آنطور که باید کار نمی کند و احتمالاً شعله های آتش آن کمتر از حد معمول است ، این می تواند نشانه این باشد که در داخل مشعل رسوباتی  تجمع پیدا کرده و به همین دلیل ممکن است فقط با یک اسکراب خوب و تمیزاین مشکل را برطرف کنید. اطمینان از اینکه هیچ چیزی مشعل رامسدود نکرده باشد بسیار مهم است. هنگام پخت ویا استفاده از اجاق گاز مراقب ریختن مواد غذایی بر روی آن باشید. اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز خود را هر هفته تمیز کنید تا این اتفاق نیفتد.تعمیر اجاق گاز

 

  • مشعل های گاز معیوب
    مشعل های اجاق گاز شما در مواقع عادی از کار می افتند. یا مشعل های اجاق گاز شما نیز گاه به گاه روشن نمی شوند. معمولاً اکثر مردم مشعل های خود را سرویس نمی کنند و منجر به خرابی می شود.

تکنسین تعمیرات را انجام داده و قطعات معیوب فر شما را تعویض می کند.تعمیر اجاق گاز

  • صداهای عجیب
    یک کوره گاز مناسب باید سر و صدا ایجاد نکند. اگر شروع به شنیدن صدای تیک تاک و وزوز غیرطبیعی کردید ، این نشانه کاملی است که نشان می دهد مشکلی در اجاق گاز شما وجود دارد. این بدان معناست که اجاق گاز شما یا قطعات شل یا معیوب دارد که نیاز به تعمیر دارد.

اگر صداهای عجیبی می شنوید ، باید اجاق گاز خود را خاموش کرده و با یک تکنسین تعمیر فر تماس بگیرید. تکنسین فر شما را بررسی و تعمیر می کند. اگر گاز شما ثابت نماند ، قطعات شل ممکن است آتش بگیرند.

کل خانه شما را به خطر می اندازد. اگر به صداهای عجیب مشکوک هستید ، باید از یک تکنسین تماس بگیرید تا از مشکلات مهمتر جلوگیری کنید.

نکته : همیشه از یک متخصص مجوز دار استفاده کنید.تعمیر اجاق گاز

گاز یک منبع سوخت بسیار مفید است ، اما می تواند بسیار خطرناک باشد. هنگام برخورد با هرگونه مشكل مشكوك گاز ، فقط باید از خدمات متخصصان معتبر ، آموزش دیده و دارای مجوز استفاده كنید و تأخیر نكنید. به بیان ساده تر ، اگر از شخصی غیر از متخصص معتبر برای سرویس ، تعمیر یا نصب وسایل گازسوز خود استفاده می کنید ، خود و خانواده یا مستاجران خود را در معرض خطر قرار می دهید.

همه وسایل گازسوز در خانه یا دفتر یا محل کار نیاز به سرویس منظم دارند تا مطمئن شوند که به طور ایمن و کارآمد کار می کنند.

نکته: ۱٫ از اجاق گاز و اجاق گاز مراقبت کنید.تعمیر اجاق گاز
اجاق گاز و مشعل های خود را تمیز نگه دارید ، از تجمع چربی یا غذای سوخته اجتناب کنید. از آب گرم و صابون و یک پارچه غیر ساینده برای پاک کردن هرگونه آلودگی یا زباله استفاده کنید. جوش شیرین مخلوط شده به یک خمیر با آب می تواند برای از بین بردن لکه ها مفید باشد
اگر قطعات قابل جابجایی مانند قفسه ها را بیرون بیاورید و در یک سینک آب داغ خیس کنید ، راحت تر تمیز می شوند.

مهم ترین مشکلات اجاق گاز

ساختمان هر کدام از انواع اجاق گازها، شباهت زیادی به هم دارند.  ولی این موضوع شامل تمام قطعات اجاق نمی شود. زیرا طراحی و ساختار درونی قطعات و اجزا اجاق گازهای مختلف یکسان نمی باشد. تمام اجاق گازهای نسل قدیم یا جدید دارای قطعات مشابهی است. قطعاتی مانند ترموکوپل، ژیگلور، شمعک، دستگیره، شیر ولوم و … که خرابی اجاق گاز، ناشی از ایجاد مشکل در یک و یا چند قطع است.تعمیر اجاق گاز

شایع ترین مشکلات اجاق گاز عبارتند از:

  • روشن نشدن شعله های اجاق گاز
  • روشن نشدن فر اجاق گاز
  • زرد سوختن شعله های اجاق گاز
  • دودی شدن شعله اجاق گاز
  • صدا زیاد شعله های اجاق گاز
  • بلندی غیر استاندارد شعله اجاق گاز
  • ثابت نماندن درجه فر در دما تنظیم شده
  • ثابت نبودن شعله اجاق گاز
  • بسته نشدن درب اجاق گاز یا درب فر
  • کم بودن حرارت شعله اجاق گاز–تعمیر اجاق گاز
  • خدمات پس از فروش هود گاز فر سینک مایکروویو هودیران در هر لحظه کنار شماست 09152302302-09152302304

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر