جدول محتوا

موتور

موتور فلزی و پلاستیکی

موتور فلزی و پلاستیکی :کافی است تصمیم به خرید هود برای آشپزخانه ی خود بگیرید، و شروع به جست و جوی هود ایده آل در انواع فروشگاه ها کنید و بلافاصله با هودهای موتور فلزی و هودهای موتور پلاستیکی مواجه شوید که انتخاب و تصمیم گیری  در میان آن ها، نیازمند داشتن اطلاعات صحیح در این خصوص می باشد. متاسفانه بازار رقابت در عرصه ی لوازم-موتور هود  و تجهیزات آشپزخانه، آن قدر داغ شده است که بعضا برخی افراد و برخی برندها، با دادن اطلاعات نادرست به مشتریان، موجب گمراهی آنان می شوند و تصمیم گیری را برای آن ها، سخت و دشوار می کنند، و با صرفه نظر از اولویت های مشتری، تنها به فکر سود و منفعت خود هستند. در حالی که داشتن اطلاعات صحیح و درست در این زمینه، ممکن است افراد را به خریدی معقول تر و مقرون به صرفه تر، هدایت کند. در این بخش به بررسی مزایا و معایب هودهای موتور فلزی و هودهای موتور پلاستیکی خواهیم پرداخت و طبق معمول، تصمیم گیری و انتخاب موتور  را، بر عهده ی خود شما خواهیم گذاشت.موتور فلزی و پلاستیکی

موتور فلزی و پلاستیکی همان طور که از نامشان بر می آید، دارای موتوری با بدنه و پروانه های حلزونی فلزی می باشند و از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردارند. متاسفانه برخی افراد به خاطر داشتن ذهنیت قدیمی و منفی، که به اشتباه در طول سالیان گذشته کسب نموده اند، این هودها را بسیار پر سرو صدا می دانند و استفاده از آن ها را، ترجیح نمی دهند، در حالی که شرکت اخوان، با به کار گیری آخرین تکنولوژی ها و با استفاده از تجهیزات و قطعات مرغوب و با کیفیت، موفق به ساخت هودهایی شده است که تولید صدای بسیار کمی دارند و حتی روشن بودنشان در آشپزخانه، حس نمی شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، تولید صدای هودهای تمام فلزی اخوان ، حتی کم تر از هودهای موتور پلاستیکی این شرکت است و یکی از مزایای بسیار مهم آن، حفظ همین صدای کم تا پایان عمر می باشد، چراکه پره های فلزی این محصول، در اثر حرارت و به مرور زمان تغییر حالت نمی دهند و از حالت استاندار خود خارج نمی شوند، و در نتیجه صدای غیرعادی دیگری را تولید نمی کنند. لازم به ذکر است که هودهای موتور فلزی و موتور پلاستیکی اخوان، هیچ تفاوت دیگری به جز جنس موتور ندارند و از امکانات مشابهی بهره می برند و انتخاب آن ها، کاملا وابسته به نظر شخصی و سلیقه ی شما می باشد.

هودهای موتور پلاستیکی

در مورد در درجه ی اول باید بدانید، که این هودها، نسل پیشرفته ای از هودهای به اصطلاح موتور پلاستیکی هستند که در واقع موتورشان از جنس کربو بوده و تنها از روی عادت نهادینه شده در تمام فروشگاه ها، موتور پلاستیکی نامیده می شوند. این موتورها کاملا نسوز هستند و در اثر حرارت زیاد و به مرور زمان، نه آب می شوند و نه تغییر حالت داده و صدای اضافه ای را تولید می نمایند. هودهای موتور پلاستیکی اخوان  نیز با صدای بسیار کم و نا محسوسی کار می کنند و از دوام و ماندگاری بسیاری برخوردارند. متاسفانه برخی افراد به خاطر اطلاعات نادرستی که در این زمینه دارند، این هودها را نامرغوب و کم دوام می دانند، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و این هوده ها، کیفیت یکسانی را، با هزینه ی بسیار کم تر، برای صاحبانشان به ارمغان می آورند.

 

 

مساله ی بسیار مهمی که در مورد موتور مطرح می شود، توربو بودن این موتورها است که هر یک دور آن ها، با دو دور موتورهای معمولی که در سایر برندها استفاده می شود، برابری می کند. متاسفانه بعضی از فروشگاه ها، از بی اطلاع بودن مشتریان سو استفاده کرده و با مقایسه ی صدای موتورهای معمولی و توربو، و بهتر نشان دادن دورغین محصولات معمولی، سعی در فروش برندهای ضعیف تر خود دارند، و مشتریان باید، در این زمینه کاملا آگاه باشند.

تمامی هودهای اخوان ، دارای سنسور حرارتی، پنل کنترل از راه دور، موتور توربوی 4 دور و امکانات و ویژگی های یکسانی می باشند و همان طور که در قسمت بالا توضیح دادیم، تنها تفاوت موجود، در جنس موتور استفاده شده در هر یک از آن ها می باشد. همچنین لازم به ذکر است که هودهای جدید اخوان با درب های اتوماتیک نیز راهی بازار شده اند و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده اند. آنچه در انتخاب و خرید این هودها اهمیت دارد، نظر و سلیقه شما و انتخاب ایده آل ترین هود برای آشپزخانه ی منزلتان می باشد و یقین داشته باشید که تک تک گزینه های ارائه شده توسط شرکت اخوان، بهترین گزینه در نوع خود هستند و به بهترین شکل ممکن، نیاز شما را برآورده می سازند.

هود موتور فلزی یا موتور پلاستیکی؟ کدام بهتر است؟

 موتور یکی از اصلی ترین قطعات در هود است که چنانچه در خرید هود به نوع و جنس آن دقت نداشته باشید بزرگ ترین اشتباه را مرتکب خواهید شد، حال برای رفع این مشکل و بالا بردن اطلاعات شما عزیزان در این زمانه قصد داریم در این محتوا به این موضوع که هود موتور فلزی بهتر است یا پلاستیکی بپردازیم.

چنانچه شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید برای آشپزخانه خود هود خریداری کنید و هنوز اطلاعاتی در خصوص ویژگی های موتور هود و تفاوت آن در نوع فلزی و پلاستیکی را نمی دانید توصیه می کنیم تا آخر این محتوا با ما همراه باشید. ما در این محتوا برای آشنایی و شناخت بیشتر شما سعی کرده ایم ویژگی های هر دو نوع موتور هود را به صورت مجزا شرح دهیم.

ویژگی ها و خصوصیات هود با موتور فلزی

این نوع هود همانگونه که می توان از اسم آن متوجه شد دارای موتوری به شکل پروانه های حلزونی از جنس فلزی است که طول عمر بالایی دارد و همچنین بسیار با کیفیت تر از نوع پلاستیکی است. که به دلیل نداشتن اطلاعات لازم و درست هنوز هم کسانی هستند که تصور می کنند این نوع هود ها بسیار پر سر و صدا هستند و به همان دلیل نوع موتور پلاستیکی آن را به نوع فلزی ترجیح می دهند.

خوشبختانه در حال حاضر بهترین برندهای هود با به کار بردن تکنولوژی های برتر و به کار گیری از وسایل و فناوری های با کیفیت توانسته اند هودهایی با جنس موتور فلزی تولید نمایند که حتی هنگامی که روشن هستند نیز صدای آن ها در محیط آشپزخانه شنیده نخواهد شد و هیچ صدایی ندارند، ناگفته نماند که این نوع هودها به مقداری بدون صدا هستند که حتی می توان گفت از نوع موتور پلاستیکی نیز بی صدا تر هستند.

از جمله ویژگی های موتورهای فلزی تولید شده ساخت جدید می توان به تغییر نکردن شکل و حالت پره ها در مجاورت با دمای بالا در طولانی مدت و همچنین به از دست ندادن حالت استاندارد پره های موتور در طولانی مدت اشاره کرد. ناگفته نماند که در برخی از هhttp://hoodiran.com/wp-admin/post-new.phphttp://hoodiran.com/wp-admin/post-new.phpودها تنها تفاوت در نوع جنس موتور است و در سایر موارد کاملا مشابه و یکسان هستند و شما می توانید با در نظر گرفتن ویژگی های موتور فلزی در مقایسه با موتور پلاستیکی بهترین گزینه را انتخاب کرده و سپس با اطلاعات دقیق تری هود مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

 

 

 

ویژگی ها و خصوصیات هود با موتور پلاستیکی

در گذشته نوع هود موتور پلاستیکی به گونه ای بود که به مرور زمان در اثر حرارت حاصل شده از موتور پره ها تغییر شکل داده و یا ذوب می شدند که این موضوع اصلا استاندارد نبوده و در برخی موارد امکان آتش سوزی نیز وجود داشت اما در حال حاظر برخی شرکت ها با به کار بردن تکنولوژی و تولید هودهای جدید با موتور از جنس کربو که جایگزین موتورهای پلاستیکی شده است توانسته اند این مشکلات را رفع کنند و طول عمر موتورهای پلاستیکی در هود را افزایش دهند.

علاوه بر رفع مشکلات هودهای پلاستیکی با تولید موتورها و پره های از جنس کربو صدای بالای هود نیز بسیار کاهش یافته به گونه ای که با صدای بسیار پایین و نامحسوس کار خواهند کرد، با توجه به ویژگی های ارائه شده در خصوص جنس موتور های کربو که اکنون جایگزین موتورهای پلاستیکی شده اند می توان گفت قیمت آن به نسبت کیفیت و کارآیی آن بسیار کمتر است، اما باز هم در مقایسه با نوع موتور فلزی قابل مقایسه نیست و می توان گفت نوع هود موتور فلزی بسیار باکیفیت تر و بهتر از نوع موتور پلاستیکی قدیم و موتور کربو جدید است.

 

ناگفته نماند که همچنان هودهایی با موتور پلاستیکی در بازار وجود دارند و همچنان در حال تولید هستند که برخی فروشنده ها به اشتباه به اسم موتور کربو به خریدار عرضه می کنند و در واقع هزینه ای بالایی را نیز برای هود با کیفیت پایین پرداخت خواهند کرد. توجه داشته باشید که نوع موتور پلاستیکی در مقایسه با نوع موتور کربو و موتور فلزی بسیار بی کیفیت است.

کدام مدل هود آشپزخانه بهتر است؟
هودهای آشپزخانه به طور کلی به انواع هودهای توکار و روکار تقسیم می شوند و از این رو از لحاظ شکل ظاهری می توان انواع هود مورب، مخفی، شومینه ای را نام برد. اگر مایلید بدانید هرکدام از این هودها چه ویژگی هایی دارد و کدام یک برای آشپزخانه شما مناسب تر است روی لینک زیر کلیک کنید:

 

تفاوت های ظاهری بین هود موتور فلزی و هود موتور پلاستیکی

1 . جنس بدنه

که با توجه به جنس موتور نیز می تواند پلاستیکی و یا فلزی باشد. یعنی هود با موتور فلزی دارای یدنه فلزی و هود با موتور پلاستیکی دارای بدنه پلاستیکی است.

2 . پروانه موتور

پروانه موتوز نیز با توجه به نوع جنس بدنه موتور انتخاب می گردد.

3 . وزن

که با توجه به این موضوع که هود موتور فلزی از فلز است و همچنین بدنه آن نیز از فلز است بسیار سنگین تر از نوع پلاستیکی است.

4 . قیمت

با توجه به وسایل و تجهیزات به کار رفته در تهیه آن، مدت ضمانت نامه و همچنین جنس بدنه مشخص می شود که این موارد در زیر به صورت کامل شرح داده شده است.

 

قیمت هود موتور فلزی و موتور پلاستیکی

با توجه به ویژگی های و خصوصیاتی که در این محتوا ارائه شد و با توجه به استانداردها کاملا طبیعی است که قیمت هود موتور فلزی بسیار بیشتر از هود موتور پلاستیکی باشد، زیرا طول عمر بیشتر و همچنین کیفیت بسیار بالا و قدرتمند تری دارد. همچنین می توان گفت هود های موتور فلزی بسیار ایمن تر از نوع پلاستیکی هستند.

امیدوارم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و کمکی به انتخاب راخت تر شما در نوع موتور هود کرده باشد، چنانچه سوالی بدون جواب ذهن شما را مشغول کرده است با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان کارشناس های ما به شما پاسخ دهند، همچنین اگر نظر و ایده ای در رابطه با محتوای ما و برای بهتر شدن آن دارید برای ما ارسال نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر