جدول محتوا

نکاتی در مورد اجاق گاز

نکاتی در مورد اجاق گاز آشپزخانه

 

نکاتی در مورد اجاق گاز: اجاق گازهای امروزی از لحاظ طراحی به دو نوع اجاق گاز مبله و اجاق گاز رو میزی دسته بندی می گردند. سال های بسیاری به دلیل استفاده عموم مردم از سوخت طبیعی گاز موجب گردید تا راه برای تولید و عرضه و نیز خرید اجاق گازهای مبله باز شود و بسیاری از افراد خرید این نوع از اجاق گازها را به انواع دیگر ترجیح می دادند اما برخی از معایب اجاق گازهای مبله مانند سنگین وزن بودن، جاگیر بودن و تنوع کمتر موجب گردید تا اجاق گازهای رو میزی محبوب همگان شود و بسیاری از افراد با تحقیق پیش از خرید تمایل بیشتری نسبت به آن ها نشان دادند. از همین رو، اجاق گازهای رو میزی با تنوع بیشتری عرضه شدند و حال تنها بر روی سطح کوچکی از آشپزخانه ها دیده می شوند.

ما در این مقاله قصد داریم به اجاق گازهای رو میزی و صفحه ای بپردازیم و مزایای آن ها را بررسی کنیم.

نکاتی در مورد اجاق گاز:اجاق گازهای رو میزی یا صفحه ای تنها چند سال است که رواج یافته است و خرید آن ها مانند اجاق گازهای مبله هنوز آن طور که باید جا نیافتاده است اما یکی از دلایل اصلی خرید و نصب آن ها تنوع و کم جا بودن می باشد. خرید این اجاق گازها از تک شعله شروع شده و نهایت تعداد شعله های آن به شش عدد می رسد که متناسب با تعداد موردنیاز و جمعیت خانوار انتخاب می شود. سوخت مصرفی این نوع از اجاق گازها به طور معمول گاز طبیعی می باشد اما برخی از مدل های اجاق گازهای رو میزی یا صفحه ای هستند که برقی یا لمسی می باشند. برخی از برندهای شهره اقدام به تولید و عرضه اجاق گازهای رو میزی و صفحه ای برقی و لمسی می کنند اما به دلیل مصرف پرهزینۀ برق این نوع از اجاق گازها در ایران کمتر مرسوم است. اما در صورتی که مناطقی از ایران که به سوخت گاز دسترسی نداشته باشند، می توانند از اجاق گازهای برقی بهره ببرند.

طرح های اجاق گازهای رو میزی و صفحه ای مدرن بسیار متنوع است. از این رو، می توان متناسب با دکور و جای موردنیاز طرح آن ها را به صورت نیم دایره، دایره، مربع، مستطیل و چندضلعی انتخاب نمود.

هم اکنون اجاق گازهای رو میزی و صفحه ای در انواع اجاق گاز رو میزی استیل، سرامیکی، شیشه ای و استیل شیشه ای موجود و قابل دسترس هستند.

حال که به بخش مزایای اجاق گازهای رو میزی و صفحه ای رسیدیم باید نخست به مهم ترین مزیت آن اشاره کنیم که کم جا بودن محسوب می شود. امروزه به دلیل فضای کم آپارتمان ها و نیز آشپزخانه ها بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا اجاق گاز توکار داشته باشند تا فضای کمتری را به اجاق گاز اختصاص دهند. اجاق گاز روکار و مبله به دلیل اشغال فضای زیاد آشپزخانه و تنوع کم در طراحی مورد پسند و متناسب با هرگونه سلیقه و چیدمان نیست. حتی اگر سطح کابینت های آشپزخانه شما بسیار کوچک و باریک باشد شما می توانید از اجاق گازهای توکار بهره ببرید.

علاوه بر کم جا بودن، اجاق گازهای توکار با آن که دارای قیمت پایین تری هستند باعث می شوند فضای آشپزخانه لوکس و مدرن به نظر برسد.

سیستم ترموکوپل و قطعات این نوع از اجاق گازها مورد تایید جهانی بوده و از این نظر بسیار امن هستند. سنسورهای دیجیتال و اتوماتیک و مدل های جدید اجاق گازهای توکار که دارای فرمان لمسی هستند از نظر کاربری بسیار راحت و ساده می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر