جدول محتوا

نکات مهم در خرید هود

چند نکته مهم در خرید، حفظ و نگهداری و تعمیرهودهای لمسی و کنترل دار

 آیا من به یک هود آشپزخانه نیاز دارم؟

نکات مهم درباره هود :به نظر می‌رسد اولین سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که آیا به هود آشپزخانه نیاز داریم؟ اگر خانه‌ی شما یک سیستم تهویه‌ی قدرتمند دارد و هیچ بو و دودی در آن باقی نمی‌ماند به نظر می‌رسد خرید هود چندان منطقی نیست مگر اینکه سیستم تهویه نتواند این کار را به درستی انجام دهد(خرید هود لمسی)

نکته‌ی بعدی در خرید هود توجه به ابعاد آشپزخانه و پنجره‌ها می‌باشد. معمولا در آشپزخانه‌های ایرانی اگر پنجره به سمت بیرون داشته باشد فکر می‌کنند نیازی به هود نیست در حالی که اشتباه است و در فصل زمستان امکان باز کردن پنجره وجود ندارد. در فصل تابستان نیز اگر پنجره‌ی شما به سمت بیرون باشد امکان حضور گرد و خاک و ریزگرد وجود دارد و بهتر آن است که پنجره را باز نگذارید.

پس اول نیاز سنجی کنید و مطمئن باشید که به یک هود نیاز دارید. این نیازسنجی خیال شما را راحت می‌کند که پول خود را دور نمی‌ریزید و در حقیقت در حال برطرف کردن یکی از نیازهای اساسی آشپزخانه می‌باشید.

Modern Kitchen Hoods In Lovely Contemporary Kitchen Hoods Vivomurcia In Modern Kitchen Hoods – Home Improvement

نکات مهم در خرید هود: کدام هود برای من مناسب‌تر است؟

پس از نیازسنجی و تشخیص نیاز به هود، حالا باید به دنبال یک هود مناسب باشید تا مطابق نیاز شما باشد. ما در ابتدای این مقاله از اصطلاح « بهترین هود آشپزخانه » استفاده کردیم. منظور ما از این اصطلاح این نیست که یک هود فول امکانات با بیشترین قیمت را خریداری کنید. بهترین هود آشپزخانه در حقیقت مناسب‌ترین هود با توجه به شرایط شما و بودجه‌ی شما می‌باشد. یعنی در برخی مواقع حتی خرید هود ارزان قیمت نیز می‌تواند به معنای خرید بهترین هود آشپزخانه باشد.

حالا باید بودجه‌ی خود را روی دایره بیاورید. چه مقدار هزینه برای هود در نظر گرفته‌اید؟ اگر می‌خواهید بدانید با بودجه‌ای که دارید چه هودی می‌توانید خریداری کنید بهتر است به سایت نمایندگی هود اخوان سر بزنید و اطلاعات تکمیلی را در آنجا ببینید و یا تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید. پس از اینکه توانستید بودجه‌ی خود را تنظیم کنید باید به علائم و میزان مصرف انرژی و مواردی از این دست توجه کنید تا بتوانید با اطمینان کامل خرید کنید.

 

هودهای جدید که اصطلاحاً هود “لمسی” یا هود “کنترل دار” خوانده می شود در حالتهای مختلفی ساخته می شوند:

  1. هودهای شیب دار

  2. هودهای شومینه ای

هودهای لمسی البته در نحوه و کارکردشان با هم تفاوتی ندارند اما نکات قابل توجه در خرید هود آنچه باعث تغییر قیمت و نیز سایز آنها می شود ظاهر آنها می باشد. هودهای اریب یا شیب دار معمولاً فضای وسیع تری را به خود اختصاص می دهند.

 

نکات مهم در خرید هود:این هود ها معمولاً از جنس های زیر ساخته می شوند:

  • تمام شیشه
  • شیشه و استیل

هودهای لمسی آشپزخانه به دلایل زیر به تعمیر نیاز پیدا می کنند:

  • عدم رعایت فاصله استاندارد نصب
  • نوسان ولتاژ برق منطقه ای واحد مسکونی
  • بی توجهی در نظافت آنها
  • عدم سرویس سالیانه و به موقع

 

در حفظ و نگهداری هودهای لمسی نکات قابل توجه در خرید هود حتماً موارد زیر را رعایت نمائید تا هود آشپزخانه شما به کمتر نیاز به تعمیر داشته باشد: نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه

  1. سعی نمائید تا جایی که امکان دارد از کنترل برای هودتان استفاده نمائید خاموش و روشن کردن و یا استفاده هود را با کنترل انجام دهید و نه با لمسی.
  2. در هنگام نصب هود حتماً دقت نمائید هود در فاصله استاندارد ( 65 سانتی متر تا 75 سانتی متر از سطح گاز) نصب گردد.
  3. در صورت وجود نوسان برق حتماً از محافظ مخصوص هود آشپزخانه استفاده نمائید .
  4. هنگام نظافت فقط از شیشه شور و دستمال استفاده نمائید و از فشار ناگهانی به هودخودداری نمائید.
  5. هر روز حداقل 20 دقیقه از هود استفاده کنید حتی اگر آشپزی هم ندارید بگذارید هود در دو مقطع زمانی 10 دقیقه ای روشن باشد.
  6. هر سال نسبت به بازدید هود توسط سرویس کاران مجرب اقدام نمائید تا در صورت نیاز تعمیر هود و سرویس به موقع انجام گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر