جدول محتوا

روش تمیز کردن مایکروفر با مواد غیرشیمیایی

مواد و ابزارهای مورد نیاز

سرکه سفید

برای تمیز کردن مایکروفر، سرکه سفید یکی از مهم‌ترین موادی است که باید داشته باشید. سرکه سفید خاصیت ضدعفونی‌کننده و چربی‌زدایی دارد و می‌تواند لکه‌ها و جرم‌های سرسخت داخل مایکروفر را به راحتی از بین ببرد.

🔹 به راحتی می‌توانید یک فنجان سرکه سفید را با یک فنجان آب مخلوط کرده و داخل مایکروفر قرار دهید. با روشن کردن مایکروفر به مدت چند دقیقه، بخار حاصل از این محلول کمک می‌کند تا جرم‌ها به راحتی جدا شده و تمیز شوند.

جوش شیرین

یکی دیگر از مواد موثر برای تمیز کردن مایکروفر جوش شیرین است. این ماده قدرت لکه‌برداری زیادی دارد و می‌تواند بوی نامطبوع داخل مایکروفر را از بین ببرد.

🔹 کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با استفاده از یک اسفنج یا پارچه نرم، درون مایکروفر را تمیز کنید.

لیمو ترش

استفاده از لیمو ترش به عنوان یک تمیزکننده طبیعی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. برای تمیز کردن مایکروفر با لیمو ترش، نصف یک لیمو را در یک کاسه آب گرم گذاشته و آن را داخل مایکروفر قرار دهید. با روشن کردن مایکروفر برای چند دقیقه، بخار لیمو به تمام قسمت‌های داخلی مایکروفر نفوذ کرده و کمک می‌کند تا لکه‌ها و بوی نامطبوع از بین برود.

🔹 این روش به خصوص برای از بین بردن بوی غذاهای مانده یا سوخته بسیار مفید است.

استفاده از مواد شوینده ملایم

گاهی اوقات لازم است از مواد شوینده ملایم برای تمیز کردن مایکروفر استفاده کنید، به خصوص وقتی که لکه‌ها و چربی‌ها به سختی پاک می‌شوند. یک قطره از مایع ظرفشویی ملایم را با آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنج، داخل مایکروفر را تمیز کنید.

🔹 باید دقت داشته باشید که پس از استفاده از مواد شوینده، با یک پارچه مرطوب دیگر مواد شوینده باقی‌مانده را کاملاً پاک کنید تا هیچ اثری از آن‌ها در مایکروفر نماند.

دستمال مایکروفایبر

برای تمیز کردن مایکروفر و جلوگیری از ایجاد خراش بر روی سطوح داخلی، استفاده از دستمال مایکروفایبر بسیار توصیه می‌شود. این نوع دستمال‌ها قابلیت جذب بسیار بالایی دارند و به خوبی می‌توانند گرد و غبار و لکه‌ها را از سطوح مختلف پاک کنند.

🔹 پس از استفاده از محلول‌های تمیزکننده نظیر سرکه یا جوش شیرین، با استفاده از دستمال مایکروفایبر می‌توانید داخل مایکروفر را به طور کامل تمیز و براق کنید.

روش تمیز کردن با استفاده از بخار آب و سرکه

استفاده از بخار آب و سرکه یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تمیز کردن مایکروفر است. ابتدا یک کاسه مقاوم به حرارت را با نسبت مساوی آب و سرکه پر کنید. این ترکیب به طور طبیعی چربی‌ها و لکه‌ها را تجزیه می‌کند و مایکروفر را بدون آسیب به سطح داخلی آن تمیز می‌کند.

🔹 کاسه را داخل مایکروفر قرار دهید و دستگاه را برای حدود 5 تا 10 دقیقه روشن کنید تا بخار حاصل از محلول درون مایکروفر بپیچد. بخار باعث نرم شدن بقایای غذا و لکه‌ها می‌شود و تمیز کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

روش تمیز کردن مایکروفر با بخار آب و سرکه

پاک کردن داخلی پس از بخاردهی

پس از خاموش کردن مایکروفر، درب آن را باز نکنید تا بخار درون دستگاه بماند و به لکه‌ها و چربی‌ها فرصت نفوذ بیشتری دهد. بعد از چند دقیقه، درب دستگاه را باز کنید و کاسه را خارج کنید. مراقب باشید که داغ نباشد. سپس با یک دستمال نرم و مرطوب، داخل مایکروفر را پاک کنید. لکه‌ها و چربی‌ها باید به راحتی از سطح جدا شوند.

🔹 برای مطمئن شدن از تمیزی کامل، می‌توانید از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید که به جمع‌آوری ذرات ریز کمک می‌کند و از خراشیدگی سطح جلوگیری می‌کند.

تمیزکردن درب و قطعات جداشدنی

برخی از بخش‌های مایکروفر مثل سینی چرخان و صفحه جداشدنی، نیاز به تمیز کردن جداگانه دارند. این قطعات را خارج کرده و در محلول آب و سرکه بخیسانید. بعد از چند دقیقه، با یک اسکاج نرم یا اسفنج، این قطعات را بشویید و با آب گرم آبکشی کنید. همچنین درب مایکروفر را با دستمال مرطوب و محلول آب و سرکه پاک کنید تا لکه‌ها و اثرات چربی از بین بروند.

استفاده مجدد از مایکروفر

یکی از مزایای استفاده از سرکه و بخار این است که هیچ بو یا باقی‌مانده شیمیایی در مایکروفر باقی نمی‌ماند، یعنی می‌توانید بلافاصله بعد از تمیز کردن مایکروفر، دوباره از آن استفاده کنید بدون نگرانی از تماس مواد شیمیایی با غذاهای خود.

استفاده از لیمو برای تمیز کردن مایکروفر

برای تمیز کردن مایکروفر با استفاده از لیمو، ابتدا باید مواد لازم را تهیه کنید. شما به یک لیمو تازه، یک کاسه مقاوم به حرارت و یک لیوان آب نیاز دارید. لیمو به علت دارا بودن اسید سیتریک، قابلیت بالایی در حل کردن چربی‌ها و باکتری‌ها دارد.

🔹 ابتدا لیمو را به دو نیم تقسیم کنید و آب آن را داخل کاسه بریزید. سپس پوست لیمو را هم در کاسه قرار دهید. لیوان آب را به کاسه اضافه کرده و همه را درون مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روشن کنید. بخاری که از ترکیب آب و لیمو بلند می‌شود، باعث نرم شدن لکه‌ها و چربی‌های داخل مایکروفر می‌شود.

پاک کردن لکه‌ها

بعد از اتمام زمان مایکروفر، کاسه را با دقت بیرون آورید (مواظب باشید که کاسه داغ است). یک پارچه نرم یا اسفنج را برداشته و از دیوارها، سقف و کف مایکروفر شروع به پاک کردن لکه‌ها کنید. بخار آب لیمو لکه‌ها را نرم کرده و تمیز کردن آن‌ها را بسیار آسان می‌کند.

بوی بد مایکروفر

از مزایای استفاده از لیمو برای تمیز کردن مایکروفر این است که بوی بد داخلی را از بین می‌برد. پس از تمیز کردن داخل مایکروفر، بوی تازگی و لیموی تازه درون دستگاه منتشر می‌شود که حس تمیزی و تازگی را تقویت می‌کند.

تمیز کردن درب و بخش‌های خارجی

در پایان، نوبت به درب و بخش‌های خارجی مایکروفر می‌رسد. با استفاده از همان محلول آب و لیمو، و یک پارچه نرم، درب و بدنه خارجی مایکروفر را نیز تمیز کنید. این کار نه تنها به تمیز کردن مایکروفر کمک می‌کند، بلکه به ضدعفونی کردن آن نیز می‌انجامد.

نتیجه گیری

با توجه به نکات فوق و رعایت جزئیات در تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی، می‌توانید از مایکروفری همواره تمیز و بهداشتی برخوردار باشید. استفاده از سرکه و بخار آب و همچنین ترفند استفاده از لیمو، رازهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مایکروفرتان همیشه در بهترین وضعیت قرار داشته باشد و عملکرد بهینه‌ای از خود نشان دهد.

برای خواندن مطالب بیشتر به لینک های زیر سر بزنید.

تميز كردن اجاق گاز لعابی با روش های ساده

تعمیر اجاق گاز به روش های خانگی و ساده

نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر