جدول محتوا

فیلتر آلومینیومی

فیلتر آلومینیومی

فیلتر آلومینیومی یکی از انواع فیلترها می باشد این فیلتر طول عمر بسیار بالایی دارد و به آسانی قابل جدا کردن و شستشو در ماشین ظرفشویی یا با دست می باشد. معمولا هودهای جدید فیلترهای آلومینیومی دارند. اگر بخواهیم به نوعی دیگر از فیلترها اشاره کنیم باید گفت که فیلتر ذغالی هم از محصولات خوب است. در صورتی که شرایط نصب کردن هواکش وجود نداشته باشد از فیلترهای ذغالی می توان استفاده کرد. اما اثر هودهای دارای هواکش بیشتر از ذغالی است بنابر این هودهای ذغالی جایگزین خوبی برای هود صنعتی نمی باشد. مجموعه ی سرین هود عرضه کننده ی انواع دریچه هوا و هود است، حتی برای خرید دریچه زیر فن کویل هم به این مجموعه مراجعه نمایید.
فیلترهای ذغالی تا حدودی هوای آشپزخانه را تمیز می نمایند. اما یکی از معایب فیلتر ذغالی این است که به دلیل نداشتن تهویه، دی اکسید کربن ایجاد شده در فضا باقی می ماند و باعث سردرد و خستگی می شود.
بنابر این باید هر سه ماه یک دفعه فیلترهای ذغالی تعویض گردند چون در صورت عدم تعویض به موقع، فشار بسیار زیادی به موتور هود وارد می شود.
در مورد فیلتر هودهای قدیمی مانند هودهای زیر کابینتی باید گفت که چون از نوع پشم شیشه هستند و قابل شستشو نمی باشند، بنابراین هر چند وقت یک بار باید تعویض گردند.

فیلتر آلومینیومی

یک هود از چه اجزایی تشکیل می شود؟ فیلتر آلومینیومی

1- فیلتر
2- لامپ
3- فن
4- خرطومی
5- کلید تنظیم کننده
6- مخزن روغن
7- کاور
8- ریموت کنترل

فیلترها: تمام فیلتر هودها، قادراند چربی و گرد و غبار موجود در هوا را جذب کنند.

لامپ: تمام هودها دارای لامپ هالوژنی و یا ال ای دی (LED) هستند. برخی از هودهای لوکس، لامپ های تزیینی با قابلیت تغییر رنگ نیز دارند.

فن: چرخش فن کمک می کند تا هوا، داخل هود کشیده شده و از بالای هود، به خارج ساختمان فرستاده شود.

خرطومی: هوای آلوده از طریق خرطومی به خارج از ساختمان هدایت می شود.

کلید تنظیم کننده دور موتور: میزان قدرت مکش را با توجه به مقدار آلودگی موجود در هوا تنظیم می کند.

مخزن روغن: روغن های جمع شده در بدنه و فن، به این مخزن انتقال می یابد.

کاور یا چکمه ای: کاور باعث می شود بخش های داخلی هود دیده نشده و ظاهر آن را زیبا باشد.

ریموت کنترل: با کمک این ریموت از هر جای منزل می توان هود را روشن یا خاموش کرد. فیلتر آلومینیومی

 

 

نحوه تعویض فیلتر هود آشپزخانه و نظافت آن

فیلتر آلومینیومی

فیلتر های مورد استفاده در هود ها بر سه نوعند:

 

1- فیلتر های الیافی

این فیلترها عموما در هودهای زیرکابینتی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

2- فیلتر های آلومینیومی

که از شبکه ای مشبک از جنس الومینیوم تشکیل شده است و در قسمت ورودی هوا قرار گرفته و چربی های معلق را به خود جذب میکند. هود شما بسته به مدل ان از 1 تا 3 فیلتر الومینیوم دارد.

 

3- فیلتر زغالی

این فیلتر بنا به درخواست مشتری روی هود نصب می شود . پس از جذب بو و چربی هوای مکش یافته توسط فیلتر زغالی مجددا هوا به داخل محیط اشپزخانه بر می گردد.این فیلتر قابل شستشو نبوده و دارای عمر مفید 1-2 سال است که می بایست بعد از این مدت زمان تعویض گردد.فیلترها متناسب با میزان و نحوه مصرف به سرویس و نظافت دوره ای نیاز دارند و عدم تعویض و یا نظافت به موقع آنها سبب کاهش راندمان می گرددو احتمال اسیب دیدن دستگاه و یا خطر اتش سوزی وجود خواهد داشت

طبق توصیه هودیران”هر سه ماه یکبار فیلتر الیافی داخل هود را بازبینی نمایید و درصورت نیاز آن را تعویض نمایید”

 

برای تعویض فیلتر های الیافی به روش زیر عمل کنید:

 

1- دو عدد قفل روی توری مشبک را به طرف داخل کشیده تا باز شود.

 

2- توری مشبک را به طرف پایین بکشید و دو عدد لولای پایین توری مشبک را آزاد کنید تا از بدنه جدا شود.  فیلتر آلومینیومی

 

3- میله نگهدارنده فیلتر هود را باز کرده و فیلتر کثیف را برداشته و فیلتر جدید را جایگزین کنید و میله های نگه دارنده فیلتر را در جای خود قرار دهید، و به عکس روش بالا توری مشبک را در جای خود نصب کنید.

 

زمان نظافت فیلتر الومینیومی بسته به میزان کارکرد هود متفاوت است .

بیمکث توصیه میکند جهت مکش هر چه بهتر هود فیلترهای الومینیوم  را به صورت ماهیانه با اب جوش و مایع ظرفشویی و برس پلاستیکی شستشو داده شوند .چنانچه چربی ها انباشته شده و تمیز کردن ان دشوار است از روش زیر جهت تمیز کردن فیلتر الومینیوم استفاده کنید

 

ابتدا فیلتر را از هود خارج کنید؛ سپس سینک آشپزخانه تان (یا یک ظرف دلخواه) را با آب جوش پر نمایید. سپس به مقدار لازم مایع ظرفشویی در سینک ریخته و پس از مدتی به اندازه یک چهارم فنجان جوش شیرین به مایع اضافه کنید. پس از چند دقیقه فیلتر روغنی و کثیف را در محلول گذاشته و حدود 10 دقیقه صبر نمایید. سپس فیلتر را برداشته و با فرچه به خوبی تمیز کنید. در آخر فیلتر را با شیر آب شسته و با پارچه تمیز آن را خشک نمایید. فیلتر آلومینیومی

 

تذکر : از شستشوی فیلترهای الیافی جدا خودداری نمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر