جدول محتوا

7 مزایا آوون توستر و مشکلات آن

مزایای آوون توستر چیست؟

  • جاگیر نبودن : زندگی در آپارتمان های کوچک مردم را به خرید وسایل کم حجم سوق میدهد. آون توستر را به راحتی میتوان هر جای آشپزخانه یا روی کابینت قرار داد. این در صورتی است که یک فر حتما باید به لوله ی گاز وصل شود وجای مشخصی دارد جابه جایی ان در آشپزخانه امکان پذیر نیست.
  • مصرف بهینه : این وسیله در زمان کم تری نسبت به فر، مواد غذایی را به دمای مورد نظر میرساند در حالی که یک فر به دلیل بزرگ بودن زمان و انرزی بیشتری نیاز دارد تا گرم شود.
  • استفاده آسان : برای باز و بسته کردن فرگاز حتما باید خم شوید و از دستکش مخصوص استفاده کیند تا حرارت آن دست های شما را نسوزاند. آون توستر این امکان را به شما میدهد تا راحت از آن استفاده کنید به خصوص افراد میان سال و معلولین و کودکان با خیال راحت میتوانند با آن کار کنند.
  • باعث گرم شدن محیط اطرافش نمیشود : حتما موقع کار با فر این تجربه را داشته اید که آشپزخانه گرم میشود ولی یک آون توستر فقط دمای داخلش را بالا میبرد و گرما از آن بیرون نمی آید.
  • قابل استفاده در محل کار: ممکن است در محل کار خود امکان لوله کشی گاز وجود نداشته باشد یا نتوان از اجاق گاز به دلیل بزرگ بودن ان استفاده کرد میتوانید یک آون توستر در محل کار خود داشته باشید و وعده های غذایی روزانه خود را در آن آماده کنید.
  • قیمت مناسب: مایکروفر و  سولاردام و آون توستر هر سه کاربردی شبیه یکدیگر دارند که از این بین آون توستر قیمت  کمنری دارد و برای خرید جهیزیه مقرون به صرفه است.
  • تعمیر آسان: همه این تجربه را داشته اند که وقتی قطعه ای از یک وسیله ی برقی خراب میشود اکثرا نمونه ی قطعه مشابه اصلی وجود ندارد و یا نمونه ی جایگزین به اندازه ی قطعه اصلی با کیفیت نیست. در آون توستر ها به دلیل ساختار ساده ای که دارد اگر مشکلی برای دستگاه به وجود آید به راحتی میتوان آن را تعمیر کرد.

 

 

 

از مشکلات و خرابی های توستر و آوون توستر که ممکن است برای شما نیز اتفاق بیفتد:

مشکل 1:

چرا جوجه گردان توستر نمیچرخد؟

  عیب یابی: دلایل احتمالی زیر برای نچرخیدن جوجه گردان توستر وجود دارد:

  1. ممکن است اشکالی در موتور جوجه گردان باشد
  2. ممکن است رله توستر برقی مشکل پیدا کرده باشد
  3. ممکن است ترازیستور مربوط به رله جوجه گردان سوخته باشد
  4. ممکن است که ارتباط بین میکرو و رله قطع شده باشد
مشکل 2:

چرا توستر حرارت تولید نمیکند؟

  عیب یابی: ممکن است المنت ها یا سیم ارتباطی آن قطع شده باشد

مشکل 3:

چرا توستر برقی روشن نمیشود؟

  عیب یابی: دلایل مختلفی برای روشن نشدن توستر برقی وجود دارد:

  1. ممکن است خرابی کلید پاور یا پریز برق و یا کابل برق عامل آن باشد
  2. شاید ترموستات مشکل پیدا کرده است
  3. احتمال سوختگی فیوز محافظ هست
  4. ممکن است مدار توستر در داخل دستگاه قطع شده باشد
  5. و حتی ممکن است مشکل از قطعی المنت توستر باشد

  عیب یابی: دلایل مختلفی برای خرابی تایمر توستر برقی وجود دارد:

  1. فنر تایمر مکانیکی خراب شده است
  2. ممکن است چرخ دنده تایمر شکسته باشد
  3. احتمال سوختگی فیوز محافظ هست
  4. ممکن است قسمت فرمان یکی قطعات الکترونیکی معیوب شده باشد.

 

 

 

 

 

ویژگی های یک آون توستر خوب [آنچه باید قبل از خرید آون توستر بدانید]

موقع خرید یک آون توستر باید به نکات مختلفی وجه کرد. چون این وسیله یکی از وسایل بادوام خانگی است و در قبال هزینه ای که بابت آن می دهیم انتظار داریم حداقل 5 سال بدون نیاز به تعمیر اساسی برای ما کار کند. پس موقع خرید آون توستر به نکات زیر توجه کنید:

  • از خصوصیات مهم یک آون توستر خوب می توان به کم مصرف بودن برق آن اشاره کرد، پس در هنگام خرید آون توستر به توان مصرفی آن که در پشت دستگاه یا روی کارتن آن درج شده است توجه کنید. درصورتی که روی کارتن برچسب انرژی وجود دارد سعی کنید آون توستری بخرید که رده انرژی آن A باشد که به معنی بهینه بودن مصرف برق است.
  • طراحی  دستگاه از دیگر نکاتی است که بسته به سلیقه هر فرد داردولی طراحی درست و اصولی از نکاتی است که هم به زیبایی دستگاه کمک می کند و هم عمر دستگاه را بالا می برد. همچنین یک آون توستر زیبا به آشپزخانه شما نیز زیبایی و جلوه خاصی می بخشد.
  • از نکات مهم دیگر که در هنگام خرید یک آون توستر خوب باید به آن توجه کرد می توان به ظرفیت محفظه داخلی آن اشاره کرد . در بازار آون توستر ها از ظرفیتهای خیلی پایین و جمع و جور شروع می شوند و به ظرفیتهای 50 لیتر هم می رسند. این موضوع بیشتر به تعداد افراد خانواده بستگی دارد که چه گنجایشی بخرید.
  • کیفیت ساخت آون توستر نیز از نکات بسیار مهمی است که موقع تهیه یک آون توستر خوب باید به آن توجه نمود. معمولا در آون توستر ها از ورق گالوانیزه استفاده می شود ولی کیفیت آنها متفاوت است و رنگ خیلی از آنها موقع در معرض گرفتن حرارت می سوزد. سعی کنید از برندهای معتبر خرید کنید که این مشکلات را نداشته باشد یاحداقل دارای 2 سال گارانتی باشد. ضمنا وزن دستگاه نیز مهم است که اگر آون توستری سبک وزن داشته باشید ممکن است به این معنی باشد که کیفیت ساخت آن نیز پایین است.
  •  سایز و ابعاد دستگاه نیز از نکات مهمی است که باید قبل از خرید به آن توجه شود. ابتدا از خود پبرسید آیا در آشپزخانه خود جا و فضای کافی برای قرار دادن وسیله جدید وجود دارد یا خیر ؟ در آپارتمان های امروزی  که معمولا متراژ پایین هستند، برای خرید هر وسیله جدید باید یکبار این سوال را از خود بپرسید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر