جدول محتوا

برای خرید اجاق گاز باید نکات زیر را رعایت کنید

اجاق گاز 

مهم ترین مسئله برای خرید اجاق گاز اندازه آن است.

 اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید، اندازه گیری فضایی است که می خواهید گاز خود را در آن بگذارید. حتماٌ ابعاد این فضا را در نظر داشته و قبل از خرید نیز اطلاعات ابعاد گاز انتخابی خود را بررسی کنید.

 

 

مسئله بعدی در مورد اجاق گاز توان حرارتی آن است :

توان حرارتی اجاق گاز میزان گرمایی است که از شعله ها خارج می شود و واحد اندازه گیری استاندارد آن بی تی یو بر ساعت است. (بی تی یو به معنای واحد حرارتی بریتانیا به ازای هر ساعت است). در ایران این توان حرارتی بر اساس کیلووات در نظر گرفته می شود. خروجی حرارت شعله ها در اجاق گازهای استاندارد به ازای هر ساعت از ۵۰۰۰ تا ۱۲,۵۰۰ BTU (معادل ۱,۴ کیلووات تا ۳,۶ کیلووات) متغیر است.

 

 

نکات مهم:

  • اجاق گازهای برقی به جای استفاده از پيچ برای شعله های اجاق، صفحه ای لمسی و ديجيتال دارند و از نظر نشت گاز و اين مسائل نسبت به اجاق های گازی، ايمنی بيشتری دارند.

 

  • ضخامت اجاق گازهای توكار (صفحه اي) 6-5 سانتی متر است.

  • اجاق گازهای مجهز به فندک و ترموكوپل ايمنی بيشتری دارند. زيرا ترموكوپل به محض خاموش شدن شعله به هر دليل، جريان گاز را قطع می كند.

 

 

  • يكی از شاخصه های اصلی و اجباری در اجاق گازها استاندارد بودن آن ها است. علاوه بر توجه به استاندارد بودن شان به خدمات پس از فروش اجاق گازها توجه كنيد.

  • به فاصله ميان شعله ها در هنگام خريد توجه كنيد. اندازه شان بايد طوری باشد كه همزمان چند قابلمه بر روی هر شعله بدون مزاحمت قرار بگيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر