جدول محتوا

 تمیز کردن مايكروویو در آشپزخانه

تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مایکروویو : مایکروفر و مایکروویو وسیله‌ ای است که خیلی از ما در خانه‌ هایمان از اون برای اماده کردن غذا استفاده می‌ کنیم، اما این وسیله هم مثل هر وسیله خانگی دیگری، نیاز به تمیز کردن دارد و در صورتی هم که به روش‌ های درستی تمیز نشود، ممکن است دچار بوی بد شود و کارایی آن پایین بیاید. تمیز کردن مايكروویو

اغلب افراد از سخت بودن پروسه‌ تمیز کردن و از بین بردن لکه‌ های مایکروفر شاکی هستند و کمتر تن به این کار میدهند، اما برای حل این مشکل روش‌ های راحت و کاربردی وجود دارد که ما در ادامه برای شما توضیح میدهیم پس تا اخر این مطلب را با ما همراه باشید.

  •  تمیز کردن مايكروویو:استفاده از سرکه برای تمیز کردن مایکروفر

برای این کار ۲/۱ پیمانه سركه را در ظرف مخصوص فر بریزید و ظرف را برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل میکروفر بجوشانید و بعد از سرد شدن دستگاه ، دیواره ها و داخل اون رو با یک دستمال تمیز پاک کنید.
  • استفاده از لیمو برای تمیز کردن مایکروفر

ابتدا اب یک عدد لیموترش بزرگ را که نصف کرده اید در یک چهارم پیمانه اب بریزید و سپس هر دو تکه لیمو را داخل کاسه (ظرف مخصوص فر) بریزید . حالا کاسه حاوی لیمو و اب لیمو را داخل مایکروفر قرار بدید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقيقه مايکروويو را روشن کنيد و اجازه دهيد بخار آب و آب ليمو کارش را انجام دهد. حال کاسه را از مايکروويو خارج کرده و با پارچه يا حوله نرم و تميزي ديواره هاي مايکروويو را به راحتي تمیز کنيد.

مطلب پیشنهادی:  چه چیزهایی رو نباید داخل مایکروویو قرار داد؟

سيني شيشه اي و حلقه زير ان را مي توانيد با مايع ظرفشويي به خوبي بشوييد.

  • استفاده از مایع ظرفشویی

براي ايمن نگه داشتن مايكروفر و اسيب نرسيدن به ان يك كاسه را از اب گرم پر ميكنيم. به اندازه كافي مايع ظرفشويي به اب اضافه مي كنيم. كاسه را به مدت يك دقيقه درون مايكروفر يا سولاردام قرار ميدهيم تا بخار كند. حالا با يك اسفنج مرطوب داخل مايكروفر يا سولاردام را به خوبي تميز مي كنيم.

بخار، تمام بوي بد و كثيفي را از بین می برد، به طوری که شما می توانید مایکروفر يا سولاردام خود را به راحتی تمیز کنید.

  • استفاده از محلول شیشه پاک کن

مقداری از محلول شیشه پاک کن را با مقداری اب مخلوط کنید. حال با یک دستمال تمییز که به این محلول اغشته کردید سطوح داخلی و خارجی مایکروویو را پاک کنید و سپس با یک دستمال خشک اون رو دستمال بکشید.

  •  تمیز کردن مايكروویو: استفاده از قهوه و اب برای بو گیری و تمیز کردن مایکروفر

دو قاشق قهوه را در نصف لیوان اب ریخته ، سپس به مدت ۱ ساعت ان را در مایکروفر گرم کنید . در مایکرووی را تا ۵ دقیقه باز نکنید. بعد از سرد شدن دستگاه اون رو با دستمال تمییز پاک کنید . قهوه بوی داخل مایکروفر رو هم از بین میبره و اون رو خوشبو میکنه .

  • استفاده از جوش شیرین

یک کاسه جوش شیرین را صبح تا شب داخل مایکروویو قرار دهید . جوش شیرین بوگیر بسیار مناسبی است . اما به زمان زیادی برای بوگیری نیاز دارد.

  • استفاده از اب

مقداری آب داخل یک ظرف مخصوص ماکروفر بریزید و آن را به مدت پنج دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید، بعد از اتمام پنج دقیقه ظرف اب را خارج کنید، البته مراقب باشید چونکه بسیار داغ است، با یک دستمال به راحتی لکه ها را از بین ببرید.

مطلب پیشنهادی:  چه چیزهایی رو نباید داخل مایکروویو قرار داد؟

نکته : درصورتی که لکه سختی وجود داشت و پاک نشد میتوانید پنبه را اغشته به الکل صنعتی کنید و داخل دستگاه را تمیز کنید سپس با دستمال نمدار پاک کنید.

به جز مایکروفر، برای تمام تمیزکاری‌ ها و گردگیری‌ های منزل و محل کار نیز این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از مواد طبیعی به جای شیمیایی، بهترین انتخاب است.

مایکروویو یکی از وسایل پخت و پز است که روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله پر کاربرد در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد و می بایست به طور مرتب تمیز شود. تمیز کردن مایکروویو بخشی از نظافت آشپزخانه است که وقت زیادی هم می گیرد. بهترین راه برای تمیز کردن مایکروویو، جلوگیری از کثیف شدن آن است. برای تمیز کردن مایکروویو می توانید از وسایل ساده و در دسترس استفاده کنید. چیزهایی که به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • مایع ظرفشویی
  • پارچه مرطوب
  • اسفنج
  • آب
  • دستکش لاستیکی

ترفند های تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مايكروویو:قبل از شروع به کار، برق دستگاه را قطع کرده و با استفاده از یک دستکش پلاستیکی تمیزکاری را شروع کنید.
۱- ابتدا همه قسمت های جداشدنی را خارج کنید. سینی و قفسه ها مانع از شستشوی مناسب داخل محفظه می شوند. قسمت های جدا شده را در مخلوطی از آب گرم و مایع ظرفشویی خیس کنید تا روغن ها به سادگی جدا شوند.

۲- یک فنجان جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و به آن کمی آب گرم اضافه کنید. جوش شیرین یک ماده بی ضرر برای تمیز کردن مایکروویو است که می تواند ذرات سخت چربی را از آن پاک کند.

۳- در این مرحله حتما از دستکش استفاده کنید. مخلوط جوش شیرین کمی سوزاننده است و به پوست های حساس آسیب می رساند. همه قسمت های داخلی محفظه ماکروفر را با مخلوط دست ساز خود پوشش دهید. دیوارهای داخلی، کف و سقف اجاق خود را با مقدار زیادی از مخلوط آغشته کنید. درزها و گوشه ها را فراموش نکنید.

۴- چنانچه این کار را شب انجام دهید و صبح شروع به تمیز کردن مایکروویو و شستن کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. نگران نباشید خمیری که ساخته اید نمی تواند به ماکروفر صدمه ای بزند. هر چه این ماده بیشتر روی چربی ها باقی بماند پاک کردن ساده تر می شود.

۵- با استفاده از یک پارچه مرطوب و یا یک اسفنج مرطوب شروع به پاک کردن داخل ماکروفر کنید. به آرامی و بدون فشار زیاد می توانید ذرات سخت چربی و روغن را نیز پاک کنید. برای قسمت هایی که به خوبی پاک نشده اند از سرکه سفید کمک بگیرید. کمی سرکه سفید را به پارچه زده و بدنه ماکروفر را با آن تمیز کنید. سرکه سفید و جوش شیرین در مجاورت هم واکنش نشان داده و لکه های قدیمی را هم از بین می برند.

۶- اکنون کار تمیز کردن مایکروویو تمام شده و می توانید داخل محفظه را با یک دستمال تمیز، خشک کنید. خشک کردن محفظه ضروری است و نباید قطرات آب در داخل دستگاه باشد. اکنون یک ماکروفر تمیز و درخشان دارید که از همه آلودگی ها پاک شده است.

۷- قفسه و سینی را با دقت شسته و خشک کنید. قسمت هایی که جدا کرده اید را در درون محفظه قرار دهید. تمیز کردن داخل ماکروویو به همین سادگی تمام شد. تنها یک قسمت دیگر باقی مانده است.

۸- بدنه دستگاه را تمیز کنید. به طور معمول تمیز کردن بخش های بیرونی بسیار ساده تر است. با استفاده از یک دستمال مرطوب، گرد و غبار روی دستگاه ماکروفر را پاک کرده و سپس آن را خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر