جدول محتوا

تمیز کردن فیلتر هود

 تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

 

فیلتر های مورد استفاده در هود ها بر سه نوعند:

 

1- فیلتر های الیافی

این فیلترها عموما در هودهای زیرکابینتی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

2- فیلتر های آلومینیومی

که از شبکه ای مشبک از جنس الومینیوم تشکیل شده است و در قسمت ورودی هوا قرار گرفته و چربی های معلق را به خود جذب میکند. هود شما بسته به مدل ان از 1 تا 3 فیلتر الومینیومی دارد.

 

3- فیلتر زغالی

این فیلتر بنا به درخواست مشتری روی هود نصب می شود . پس از جذب بو و چربی هوای مکش یافته توسط فیلتر زغالی مجددا هوا به داخل محیط اشپزخانه بر می گردد.این فیلتر قابل شستشو نبوده و دارای عمر مفید 1 تا 2 سال است که می بایست بعد از این مدت زمان تعویض گردد. فیلترها متناسب با میزان و نحوه مصرف به نظافت دوره ای نیاز دارند و عدم تعویض و یا نظافت به موقع آنها سبب کاهش راندمان می گردد و احتمال اسیب دیدن دستگاه و یا خطر اتش سوزی وجود خواهد داشت.

طبق توصیه شرکت بیمکث “هر سه ماه یکبار فیلتر الیافی داخل هود را بازبینی نمایید و درصورت نیاز آنرا تعویض نمایید”

 

برای تعویض فیلتر های الیافی به روش زیر عمل کنید:

 

1- دو عدد قفل روی توری مشبک را به طرف داخل کشیده تا باز شود.

 

2- توری مشبک را به طرف پایین بکشید و دو عدد لولای پایین توری مشبک را آزاد کنید تا از بدنه جدا شود.

 

3- میله نگهدارنده فیلتر هود را باز کرده و فیلتر کثیف را برداشته و فیلتر جدید را جایگزین کنید و میله های نگه دارنده فیلتر را در جای خود قرار دهید، و به عکس روش بالا توری مشبک را در جای خود نصب کنید.

 

زمان نظافت فیلتر الومینیومی بسته به میزان کارکرد هود متفاوت است .

بیمکث توصیه میکند جهت مکش هر چه بهتر هود فیلترهای الومینیوم  را به صورت ماهیانه با اب جوش و مایع ظرفشویی و برس پلاستیکی شستشو داده شوند .چنانچه چربی ها انباشته شده و تمیز کردن ان دشوار  است از روش زیر جهت تمیز کردن فیلتر الومینیوم استفاده کنید

 

ابتدا فیلتر را از هود خارج کنید؛ سپس سینک آشپزخانه تان (یا یک ظرف دلخواه) را با آب جوش پر نمایید. سپس به مقدار لازم مایع ظرفشویی در سینک ریخته و پس از مدتی به اندازه یک چهارم فنجان جوش شیرین به مایع اضافه کنید. پس از چند دقیقه فیلتر روغنی را در محلول گذاشته و حدود 10 دقیقه صبر نمایید. سپس فیلتر را برداشته و با فرچه به خوبی تمیز کنید. در آخر فیلتر را با شیر آب شسته و با پارچه تمیز آن را خشک نمایید.

 

تذکر : از شستشوی فیلترهای الیافی جدا خودداری نمایید

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه


 

آشپزخانه را قلب هر خانه ای می دانند که بی دلیل هم نیست چرا که کارهای مهمی مثل پخت و پز و تهیه غذا که ارتباط مستقیم با سلامتی افراد دارد در آشپزخانه انجام می شود. به همین خاطر نظافت و تمیزی هر آشپزخونه یک اولویت ضروری است. اما ما یک نظافت ظاهری داریم که مربوط می شود به هرآنچه که در نگاه اول در فضای آشپزخانه می بینیم و یک نظافت داخلی که مربوط به داخل کابینت ها و فضای داخلی اسباب و لوازم مورد استفاده در محیط آشپزخانه است و چون خیلی در معرض دید نیستند معمولا از قلم میوفتند.

غالباً ما وسایل یا قسمت هایی که توی دید هستند را مرتباً تمیز می کنیم، اما آخرین باری که هود آشپزخانه را باز کردید و نظافت کردید کی بوده؟ فیلترهای آلومینیومی هود یکی از اجزایی هستند که باعث میشوند عملکرد موتور دستگاه بهتر و در نتیجه طول عمر هود شما بیشتر شود. بعد از مدتی استفاده از هود، حفره های موجود داخل فیلترهای آلومینیومی به طور کامل از چربی و دوده پر می شن و قابلیت جذب چربی ها و عبور مناسب هوا به سمت پروانه های دستگاه را از دست میدهند و اگر همینطور به حال خودشون رها شوند به موتور هود فشار می آید و کاهش طول عمر موتور هود شما را در پی خواهد داشت. پس شستن منظم و مراقبت از فیلترها خیلی مهم است. اما از طرفی هم پاک کردن تمام اون چربی و روغن ها که در طول مدت زمان زیادی جمع شده و به فیلتر چسبیده اند قطعاً کار آسانی نیست امّا در این مطلب ما می خواهیم شما را شگفت زده کنیم و شما را با یک روش عالی برای رفع و حل این مشکل آشنا می کنیم.

 

مواد مورد نیاز برای شستن فیلتر هود آشپزخانه

  • ظرف بزرگ جهت قراردادن فیلتر ها
  • آب به میزان کافی
  • جوش شیرن ۱/۲ فنجان یا پیمانه
  • قابلمه بزرگ جهت تهییه محلول آب جوش و جوش شیرین

 

مراحل تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

ابتدا فیلترها را از هود جدا کرده و داخل ظرفی که فیلتر ها کاملا و یا حداقل بیش از نیمی از طول فیلترها داخل آن جا شود قرار می دهیم.

 

زدودن روغن و چربی از فیلتر هود ، بسیار ساده تر از اونی هست که فکرش رو بکنید. قابلمه را بردارید. آن را پر از آب کنید و سپس جوش شیرین را به آب اضافه کنید.

 

حال قابلمه را که حاوی آب و جوش شیرین است را بگذارید روی اجاق تا به جوش بیاید.

 

 

حالا آب جوش حاوی جوش شیرین را داخل ظرفی که فیلترها در آن قرار دارند بریزید. در همان لحظه های اول میبینید که ترکیب جوش شیرین و آب جوش باعث میشود تا چربی ها بلافاصه از فیلتر ها جدا شوند.

 

بهتر است فیلتر ها بین 15 تا 30 دقیقه داخل محلول آب جوش و جوش شیرین بمانند.

 

 

حالا اگر فیلترها آنقدر کثیف هستند که در مرحله اول کاملا تمیز نشده اند، می توانید دوباره این کار رو تکرار کنید.

 

در آخرین مرحله فیلترها رو زیر شیر آب گرم گرفته تا جرم های باقی مونده به واسطه فشار آب گرم تمیز بشن. بعد آب اضافی فیلترها رو بگیرید و اون ها رو گوشه ایی بذارید تا خشک بشن. آب قابلمه را ( که حاوی چربی ها و آلودگی هاست ) در فاضلاب بریزید و سعی کنید داخل سینک ظرفشویی خالی نکنید.

 

نکته1: به یاد داشته باشید که فیلترهای الیافی که غالباً در هودهای زیرکابینتی یا کتابی استفاده می شن غیرقابل شستشو هستن و باید حتماً بین سه تا شش ماه یکبار (بسته به میزان آلودگی) تعویض بشن. شما میتونید این نوع فیلترها رو از فروشگاه های مرتبط در سطح شهر یا از طریق بخش خدمات پس از فروش به راحتی و با هزینه ای کم تهیه کنید و با فیلتر های قبلی تعویض کنید.

نکته2: فیلتر ذغالی به درخواست مشتری روی هود قابل نصب است. این فیلتر قابل شستشو نبوده و دارای عمر مفید یک تا دو ساله که باید بعد از این مدت تعویض بشه. عدم تعویض و یا نظافت به موقع فیلترها باعث کاهش راندمان هود شده و احتمال آسیب دیدن دستگاه و یا خطر اتش سوزی وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر