جدول محتوا

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

نحوه تمیز کردن فیلتر  و سرشعله های گاز  آشپزخانه


وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن و شستشو فیلتر هود آشپزخانه:

فیلتر های هود چربی گرفته(تمیز کردن فیلتر هواکش هود) 

محلول ضد عفونی کننده

ظرف عمیق

کیسه پلاستیکی

مراحل تمیز کردن هود آشپزخانه :

برای تمیز کردن تمیز کردن فیلتر هواکش هود ابتدا فیلتر ها را از هود جدا کنید آن ها را داخل ظرف گودی که در نظر گرفته اید قرار دهید محلول ضد عفونی کننده را داخل ظرف بریزید تا روی فیلترها را بپوشاند. سپس ظرف را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و بگذارید تا 1 ساعت همان جا بماند و سپس برای تمیز کردن فیلتر هواکش هود آشپزخانه  فیلتر ها را از ظرف خارج کنید و با آب بشویید.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن  سرشعله  اجاق گاز  آشپزخانه:

گاز یکی از اجزا اصلی هر آشپزخانه است و برای اینکه آشپزخانه تمیز و زیبایی داشته باشیم، یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت تمیز بودن گاز است. بنابراین امروز قصد داریم روشی را ذکر کنیم که بتوانید برای تمیز کردن گاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

سعی کردم روشی برای تمیز کردن گاز بگم که از مواد شیمیای و گاز پاک کن استفاده نشود و دردسترس باشد تا شما بدون مشکل یا زحمت خاصی، سرشعله های اجاق گاز خود را برق بیندازید.

تمیز کردن تمام قسمت های گاز :

شاید بهترین پیشنهاد این باشد که: حداقل برای هفته‌ای یکبار گاز خود را تمیز کنید؛ تا مجبور نباشید خودتان را برای چربی های مانده و سوخته روی گاز به زحمت بیندازید. همچنین می‌توانید یک جعبه دستمال کاغذی کنار گاز خود قرار دهید و به محض اینکه گاز کثیف شد با دستمال کاغذی آن را تمیز کنید؛ تا همیشه گاز شما تمیز باشد.

اگر گاز شما خیلی چرب و کثیف نیست؛ می‌توانید با یک اسکاچ نرم و مخلوط برابر سرکه، مایع ظرف شویی و آب گرم در عرض چند دقیقه آن را برق بیندازید و شیشه، چدن و تمام قسمت های آن را تمیز کنید.

بعد با یک دستمال خیس سطح گاز را پاک کنید و میله ها و شعله های گاز را آب بکشید.

البته اگر گاز شما از نوع صفحه ای و شیشه ای هست برای آن پست روش تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای را بخوانید.

وسایل مورد نیاز :

نمکا و جوش شیرین و سرکه سفید

مراحل تمیز کردن سرشعله اجاق گاز آشپزخانه :

یک قاشق نمک و یک قاشق جوش شیرین و یک پیمانه سرکه سفید بریزید و آب جوش روی سرشعله ها بریزید و یک ربع بگذارید بماند و با اسکاپ با محلول درست شده روی سرعله ها بمالید تا تمیز شوند و بعد آبکشی فرمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تعمیر